null
Головна | Батькам про сімейне читання
    Глевахівська загальноосвітня                      школа І-ІІІ ступенів


08630 Київська обл., Васильківський р-н., смт. Глеваха, вул. Вокзальна, 20, тел/факс:04571-3-21-00,тел.:04571-3-20-85; електронна адреса schoolglevaha@ukr.net

Вівторок, 21.11.2017, 00:49
| RSS
Меню сайту
Нагорода
Наш сайт - переможець 5-го Конкурсу на кращий веб-сайт закладу освіти в номінації «Вебометричний рейтинг»
Випадкове фото
,
Сайт існує
Статистика сайту
Свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Зареєстровані

Зареєстрованих на сайті

Всього: 567
Нових за місяць: 2
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0

З них

Адміністраторів: 1
Модератораторів: 2
Перевірених: 0
Звичайних користувачів: 564

З них

Чоловіків: 130
Жінок: 437

Погода
Погода в Украине
Провайдер
Провайдер, що надає школі Інтернет
crystal.in.ua

Батькам про сімейне читання 

     «Читаючі діти – майбутнє України»


    Освіта дитини починається з навчання читати і писати. І відбувається це здебільшого в родинному колі. У сім»ї прищеплюється і любов до книги, отримання задоволення від процесу читання, звичка постійно бути з книгою й неможливість існування без неї.


    Головна відмінність сімейного читання від інших його видів – класного, позакласного та домашнього, полягає у тому, що батьки, використовуючи книгу, починають по-справжньому займатися духовним розвитком своєї дитини, формуванням її особистості.


    Психологи вважають, що прищепити любов до книги та читання можливо лише до 9 років. Пізніше зробити складно, іноді  практично неможливо.


    Ось декілька порад щодо виховання інтересу до читання у дітей:

  • Читайте вашій дитині поштові листівки, газети, інструкції на коробках із під солодощів. Це дуже важливо для дитини.
  • Доки дитина росте, показуйте їй малюнки та з, збірки оповідань. Кольори і форми вразять її, а слухання веде до вивчення.
  • Читання перед сном повинно стати  регулярною сімейною традицією.
  • Пам»ятайте про поезію! Короткий вірш – це найкращий спосіб привернути увагу на деякий час.
  • Заохочуйте дітей до читання вголос у той час, коли ви готуєте, прасуєте, шиєте, займаєтесь пранням білизни.
  • Використовуйте телебачення, щоб привернути увагу до читання. Більше читайте про людей, країни і різні речі, котрі зацікавили вашу родину після перегляду телепередач.
  • Тримайте вдома безліч матеріалів для читання. Дитячу літературу зберігайте на нижніх полицях, щоб діти могли її легко дістати.
  • Нехай ваша дитина побачить вас за читанням.
  • Розмовляйте стосовно того, про що читаєте.
  • Даруйте книги дітям цим ви даєте зрозуміти, що книги особливі. Ніколи не пізно заохотити дитину до читання.

     Значення швидкості читання для успішності школяра


    Оптимальне читання — це читання зі швидкістю розмовної мови: темпом від 120 до 150 слів. До такої швидкості артикуляційний апарат людини пристосований за багато століть, при такій швидкості досягається краще розуміння тексту.

    Учні, які переходять до 5-го класу за нормами, встановленими державною програмою, мають читати 80—90 слів. Це не збігається з оптимальною швидкістю розмовної мови й викликає сумніви: чи не дуже занижені норми?


    Швидкість читання — найважливіший фактор, що впливає на успішність школяра.
    Під час перевірки однієї із шкіл було виявлено учня 9-го класу, який читав 38 сл./хв. Це норматив для 1-го класу. У 9-му класі домашнє завдання за 1 день становить приблизно вісім сторінок підручника або6 500 слів. Поділимо 6500 на 38. Отримуємо приблизно 170 хвилин, або близько трьох годин. Саме стільки часу потрібно цьому учневі для одноразового прочитання тексту домашніх завдань. Але з такою низькою технікою читання він не зможе зрозуміти написане в підручнику за один раз. Йому необхідно мінімум тричі прочитати тексти - а це вже дев’ять годин. Додамо шість годин, які учень проводить у школі, — одержимо п’ятнадцятигодинний робочий день. Це без урахування письмових завдань. Якщо виконувати все добросовісно, то двадцяти чотирьох годин не вистачить. Отже, учень поповнив лави неуспішних.


    Аспект розвитку
    Швидко , як правило , читають ті учні, які читають багато. У процесі читання формується оперативна пам’ять і постійна увага. Від цих двох показників, як правило, залежить розумова праця.


    Економічний аспект
     Наведені дані, на перший погляд, далекі від освіти. В японському концерні «Хітачі» є 6000 працівників. Щороку ці працівники подають 120—130 тисяч рацпропозицій, тобто в середньому кожен робітник подає в рік 20 рацпропозицій. Схожого підприємства не існує ні в Японії, ні в інших країнах. Економічний ефект від рацпропозицій становить понад 250 млн. дол. у рік. Після публікації цих даних у Японію приїхали економісти із різних країн. Пояснення таких показників виявилося дуже простим: робітники концерну мають високий рівень освіти, за який платять із своєї кишені... Не випадково: для японця освіта — це засіб для виживання.

    Практичні поради батькам молодшихшколярів щодо того, як досягти оптимальної швидкості читання

  • Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ. Пам’ятьлюдини налаштована так, що запам’ятовується не те, що є постійним, а те, що миготить, тобто то є, то немає. Тому всі тренувальні вправи слід проводити короткими порціями, але зі значною частотою. Не можна казати: «Доки не прочитаєш, з-за столу не виходь». Для першокласника достатньо домашнього тренування трьома порціями по п’ятьхвилин.
  • «Вуркітливе» читання було основним елементом при навчанні в школі В.Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає вголос, напівголосно, зі своєю швидкістю впродовж п’ятихвилин.
  • Гарні наслідки має читання перед сном. Останні події дня фіксуються емоційною пам’яттю, і вісім годин сну людина перебуває під їхнім впливом. Ще 200 років тому казали: «Студент, науками живущий, учи Псалтирь на сон грядущий».
  • Часто ми радимо дитині прочитати вірш на ніч і покласти книгу під подушку. Ця рекомендація означає одне: останнє враження дня залишається в пам’яті на всю ніч.
  • Якщо дитина не любить читати, то їй найкраще підійде щадний режим читання: дитина читає 1 – 2 рядки й отримує короткочасний відпочинок. Таку можливість дають книжки з великими картинками й одним – двома реченнями внизу.
  • Розвиток техніки читання сповільнюється через слабку оперативну пам’ять. Дочитавши до четвертого слова, учень уже не пам’ятає першого.
  • Корисні такі вправи:
  • багаторазове читання,
  • читання будь-якого тексту в темпі скоромовки,
  • виразне читання з переходом на незнайому частину.

Переваги читання

   Читання – найкращий спосіб позбавлення від стресу

    Був проведений експеримент, в ході якого учасникам спочатку пропонували виконати серії різних вправ чи тестів, здатних викликати стрес. Після чого учасники експерименту вибирали один з наведених вище методів релаксації.
    Магнітно-резонансне дослідження мозку читаючих людей показало, що при читанні сторінок про запахи, різних ландшафти або смаки в мозку активізуються відповідаючі за сприйняття ділянки. Так само якби людина відчувала все це в реальності. Причому цей ефект зникає, якщо дивитися телевізор або грати в ігри.
     У процесі дослідження виявилося, що читання знижує ступінь стресу на 68%. Всього шести хвилин достатньо, щоб розслабити м’язи і нормалізувати удари пульсу. Прослуховування музики знизило стрес на 61%. Чашка кави або чаю – в 54%, а прогулянка – всього в 42%. Вибір книг анітрохи не впливав на ефективність способу. Для позбавлення від стресу підходить практично будь-яка книга, досить зрозуміти сюжет і зануритися в книгу з головою. Отже приємного вам читання!


«Книга – могутній вихователь. Школа виховує в дітей любов до книги, знань, науки. Але нехай цей могутній вихователь іде поряд із дитиною і в сім’ї. Створюйте, дорогі батьки, духовне багатство сім’ї – сімейну бібліотеку. Нехай найдорожчим подарунком для вашої дитини буде книга, дорогі батьки.»

 

 

Форма входу

Ми в мережі
 Глевахівська ЗОШ у facebook  Глевахівська ЗОШ в youtube
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів новин
Друзі сайту
Партнери сайту
 Міністерство освіти і науки України  pedpresa.com банер
Захист прав дітей
Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

Глевахівська ЗОШ © 2017Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz